ЯК ЗБЕРЕГТИ У ДИТИНИ БАЖАННЯ ВЧИТИСЯ? ПОРАДИ БАТЬКАМ

Друк

Однією з головних причин, що може призвести до зниження навчальної мотивації, є хронічне відчуття неуспіху. Його може переживати не лише учень з низьким рівнем навчальних досягнень. Страждають від нього і відмінники, адже часто батьки вимагають від школяра лише найвищих балів.

У школі й удома дії дитини постійно оцінюють. Через найкращі наміри, намагаючись допомогти виправити помилки і недоліки, дорослі нерідко зловживають критикою.

 

Щоб зберегти у дитини бажання вчитися, дотримуйтеся простих правил:

1. Не варто двічі карати дитину за одні й ті самі помилки. «Двійка» - достатнє покарання. Оцінку своїх знань дитина вже одержала, удома від батьків вона очікує допомоги.

2. Не робіть зауваження постійно. Ваша дитина «відключиться», перестане реагувати на Ваші слова, стане нечутливою до оцінок.

3. Порадьтеся з дитиною і почніть ліквідацію тих навчальних труднощів, які для неї найбільш значущі. Тут ви швидше зустрінете розуміння та одностайність.

4. Хваліть виконавця, критикуйте виконання. Дитина схильна будь – яке оцінювання сприймати глобально, вважати, що оцінюють усю її особистість. Учитель оцінює роботу за шкільними нормами: відповідно до кількості помилок і виправлень. А дитина читає оцінку по – своєму: «Я - хороша» або «Я - погана». Ми можемо допомогти їй відділити оцінювання її особистості від оцінювання її роботи.

5. Оцінюючи успіхи дитини, не порівнюйте її з іншими дітьми.

6. Не скупіться на похвалу. Нема такої дитини, якої б не було за що похвалити. Але часто батьки не вважають за потрібне робити це. Хорошу успішність дитини вони сприймають як належне: про що тут говорити – все як слід! А от недолікам приділяють багато уваги. Простежте за собою, чи немає у вас звички «грати в одні ворота»?

7. Виділяйте  серед помилок «острівець успіху». Намагайтеся оцінити все окремо. Наприклад: «Порядок дій під час розв'язування задачі ти вже знаєш добре. Молодець. Рахувати ти теж навчився непогано. Додаєш без помилок. А ось віднімання перевір іще раз. І записувати відповіді словами треба ще повчитися. Ненаголошені голосні в зошиті з математики перевіряють так само, як і в зошиті з мови»».  

8. Ставте перед дитиною конкретні й реальні завдання. Не спокушайте дитину завданнями, які вона не здатна виконати, не штовхайте її на шлях свідомої брехні.

9. Навчіть дитину самостійно оцінювати свої досягнення. Вміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися.

Бажаємо успіхів!